Általános Szerződési Feltételek és Adatvédelem

Kis, családi vállalkozásként büszkék vagyunk rá hogy a részletekre odafigyelve és maximális gondossággal üzemeltetjük a Villát és a kapcsolódó szolgáltatásokat.

A Villa Viridis a Mórotz-Magyar Kft. tulajdonában áll és a Mórotz-Magyar Kft. üzemelteti, melynek székhelye 3426 Borsodgeszt, Nyár utca 11. és cégjegyzékszáma 05 09 028504. Az alábbi szerződési feltételekben a Villa Viridis szálláshely-név (továbbiakban a Villa) a Mórotz-Magyar Kft-re vonatkozik.

Foglalásával és annak visszaigazolásával szerződés jön létre Ön és a Villa Viridis (Mórotz-Magyar Kft, 3426 Borsodgeszt, Nyár utca 11.) közt. Minden foglalási szerződésre jelen szerződési feltételek vonatkoznak. A szerződési feltételek a szerződéskötés időpontjától a tartózkodás teljes ideje alatt érvényesek.

Amennyiben kérdése van ezen szerződési feltételekkel vagy bármely egyéb a foglalással illetve a Villa Viridis-ben tartózkodással illetve szolgáltatásainkkal kapcsolatban, a foglalás leadása előtt lépjen velünk kapcsolatba, hogy azokat megválaszolhassuk és így a szerződés megkötése előtt jól informált döntést hozhasson.

Foglalás

Foglalás leadásával a foglaló vendég elfogadja szerződési feltételeinket és egyúttal igazolja, hogy azokat minden a foglalási csoportban szereplő vendég és az azokért felelős személyek (pl. szülők, gyámok) is elfogadják.

A foglalás feltétele, hogy a foglalást leadó személy nagykorú, cselekvőképes. A foglalás további feltétele a foglalási űrlap kitöltése és benyújtása.

A foglalást leadó személy felelős a foglalás lemondásából és / vagy a szálláshely el nem foglalásából eredő és egyéb alább részletezett okozott károkért.

Csak a foglalást leadó személy és a foglalási csoportban szereplő vendégek jogosult a Villa és az ahhoz tartozó eszközök, szolgáltatások használatára.

A foglalást leadó személy elfogadja a Személyes Adatok kezelésével kapcsolatos irányelveinket / szabályzatunkat (ld. alább, Személyes Adatok címszó alatt) és elfogadja, hogy a rendelkezésünkre bocsátott személyes adatokat (ide értve az egészségügyi kondíciókkal, fogyatékossággal, étkezési szokásokkal és gyakorlatokkal kapcsolatos adatokat is) a foglalás, a Villában történő tartózkodás és nyújtott szolgáltatások lebonyolításához illetve a jogszabályokban a hatóságok felé előírt adatszolgáltatási kötelezettségünk teljesítéséhez felhasználjuk. Továbbá a foglalás leadásával igazolja, hogy csoportja minden tagja illetve az értük felelős cselekvőképes személyek is elfogadják a fentieket illetve felhatalmazták a rájuk vonatkozó adatok közlésére.

A foglalás véglegesítéséhez 50% előleget kérünk, mely átutalással vagy OTP SZÉP kártyával fizethető.

A foglalás lemondására kötbérmentesen a foglalás első napját megelőző 31 napig lehetséges. 31 napon belül a kötbér a foglalás 50%-a (azaz az előleg összege, melyet nem térítünk vissza).

Minden vendég köteles tiszteletben tartani a többi vendég privát szféráját és nyugalmát. Minden vendég köteles a többi vendéggel, a Villa alkalmazottjaival és tulajdonosaival szemben kellő tisztelettel viselkedni. Fenntartjuk a jogot arra, hogy foglalást töröljünk illetve vendéget távozásra szólítsunk fel, amennyiben úgy ítéljük meg hogy a fenti elvárásokat az adott vendég nem teljesíti.

Foglalás visszavonása és módosítása

Amennyiben egy vendég kénytelen foglalását lemondani vagy módosítani, ezt köteles a lehető legrövidebb időn belül írásban közölni a honlapunkon található elérhetőségek valamelyikén. Amennyiben a lemondás a tartózkodás első napját megelőző 31 napon belül történik kötbért számolunk fel, mely a foglalás összegének 50%-a (azaz az előleg összege, melyet nem térítünk vissza). Az 50% kötbér akkor is érvényes, amennyiben a vendég már korábban ismert, koronavírussal kapcsolatos szabályozás miatt kényszerül lemondani foglalását, pl. védettségi igazolvány hiánya miatt. Több mint 31 nappal az érkezés előtti lemondás esetén az előleget 25% kezelési költség és szobatartási díj levonása után visszatérítjük (azaz adminisztratív és átutalási költségre, illetve szobafoglalási díjra a teljes foglalás árának 12,5%-át számítjuk fel). Amennyiben a a foglalás első napján a vendég lemondás nélkül nem jelenik meg kötbért számolunk fel, mely a foglalás összegének 100%-a.

Amennyiben a vendég egy koronavírussal kapcsolatos jogszabályi szigorítás, különösen az utazást ellehetetlenítő korlátozás (pl. kijárási korlátozás) kénytelen lemondani foglalását, az érkezés előtti két hétben is visszautaljuk az előleget, abból 10%-os, adminisztratív és az átutaláshoz kapcsolódó költségeinket fedező levonás után. Ugyanakkor a védettségi igazolvány hiánya esetén meghiúsuló foglalás esetén normál lemondási feltételeink lépnek életbe, azaz az érkezés előtt kevesebb mint 31 nappal történő lemondás esetén az előleg nem jár vissza.

Légúti fertőző betegségre illetve koronavírus fertőzésre utaló tünet miatt történő lemondás esetén az érkezést megelőző két hétben belátásunk szerint megkísérlünk alternatív érkezési időpontot ajánlani és – amennyiben a vendég ezt elfogadja – az új foglalási periódusra transzferáljuk az előleget. 

A foglalások transzferálhatók / átruházhatók. A transzferálás tényét írásban kérjük jelezni, mind az eredetileg foglalást leadó személy és a transzferálást elfogadó személy által. A transzferálás elfogadása foglalásnak és szerződéskötésnek minősül és jelen szerződési feltételek elfogadásával ját. Transzferálás esetén a kötbér érvényét veszti.

Kivételes esetben előfordulhat hogy előre nem látott események, körülmények, vis maior esetén a Villa a foglalás törlésére illetve módosítására kényszerül. Ilyenek lehetnek például (de nem kizárólagosan) az extrém időjárási és szignifikáns biztosítási események. Ilyen esetekben a Villa a jelen szerződési feltételek szerint a Villa nem felelős a vendégeknek okozott károkért és mindent megtesz a foglalás dátumának minden érintett fél számára elfogadható módosítása érdekében. Amennyiben a foglalás nem módosítható az összes fél számára elfogadható módon, a foglalás kötbérmentesen lemondható. Amennyiben a Villa foglalás törlésére illetve módosítására kényszerül, az adott körülmények között elvárható sebességgel informálja a foglaló vendéget, aki a jelen szerződési feltételek alapján vállalja a foglalásában szereplő többi vendég értesítését vagy – amennyiben erre felhatalmazást kapott – tudatja a Villával az elérhetőségeiket, hogy közvetlenül kapcsolatba tudjunk lépni velük.

Új koronavírus / Covid-19

Nem fogadunk a koronavírus tüneteit magukon illetve családtagjaikon észlelő vendégeket. A tünetek közül a legismertebbek a láz, a fáradtság és a száraz köhögés. Egyes betegeknél jelentkezhet izomfájdalom, orrdugulás, orrfolyás, torokfájás, hasmenés, légszomj. Emellett az új koronavírus fertőzés egyik jellegzetes tünete az íz- és a szaglásérzékelés zavara, vagy elvesztése, amely sokszor az egyetlen tünet. Amennyiben a felsorolt tüneteket észleli magán, az Önnel együtt utazókon, illetve közvetlen kapcsolatba került koronavírusos beteggel kérjük ne utazzon. 

Érkezéskor minden vendégünktől illetve törvényes képviselőjüktől írásos nyilatkozatot kérünk mely szerint nem kerültek kapcsolatba valószínűsített vagy megerősített új koronavírussal fertőzött személlyel és nincs olyan légúti fertőző betegségre illetve koronavírus fertőzésre utaló tünete (pl. láz, köhögés, akut légzési nehézség, izomfájdalom, orrdugulás, orrfolyás, torokfájás, hasmenés, légszomj, íz- és a szaglásérzékelés zavara, stb.), amely miatt mások egészségét veszélyeztetné, és közösségben nem tartózkodhatna. A nyilatkozat előfeltétele a szállás elfoglalásának. Amennyiben a vendég nem teszi meg a nyilatkozatot, a szálláshelyet nem foglalhatja el és ÁSZF-ünk lemondás nélküli meg nem jelenésre vonatkozó passzusa lép érvénybe, mely szerint 100% kötbér megfizetésére köteles.

Amennyiben a vonatkozó jogszabályok előírják, csak védettségi igazolvánnyal rendelkező 18 éven felüli vendégeket fogadunk. A védettségi igazolvány(ok) meglétének igazolása (illetve a foglalás időpontjáig várható megérkezésének igazolása) a foglalás véglegesítésének előfeltétele, mégpedig az összes felnőtt vendégre. Az igazolvány(ok) megléte, annak helyszínen történő ellenőrizhetősége a szoba elfoglalásának előfeltétele. Továbbá, a védettségi igazolvány arckép nélküli igazolvány, ezért az azon feltüntetett azonosítószámú igazolvánnyal (vagy a személyi igazolvánnyal, vagy a vezetői engedéllyel, vagy az útlevéllel) együtt képes igazolni az igazolványt felmutató személy védettségét. Amennyiben a vendég nem mutatja be a védettségi igazolványt, illetve az azon feltűntetett azonosítószámú fényképes igazolványt, a szálláshelyet nem foglalhatja el és ÁSZF-ünk lemondás nélküli meg nem jelenésre vonatkozó passzusa lép érvénybe, mely szerint 100% kötbér megfizetésére köteles.

Fenntrartjuk a jogot, hogy vendégeink testhőmérsékletét érkezéskor digitális hőmérővel ellenőrizzük.

Magyarországon pillanatnyilag beutazási korlátozások vannak érvényben. Ezekről további információk találhatóak a koronavirus.gov.hu weboldalon. Csak a mindenkor hatályban lévő szabályozást betartó illetve az esetleges karantén-kötelezettségnek eleget tett vagy azt megfelelő, hatóságilag elfogadott teszttel kiváltó vendégeket fogadunk. Erről az érkezéskor kitöltendő bejelentő lapon minden vendégtől írásos nyilatkozatot kérünk.

Amennyiben a fent felsorolt tünetek közül bármelyiket észleli itt tartózkodása alatt észleli, a szobájában kell maradnia és haladéktalanul telefonon értesíteni háziorvosát és szállásadóit a 30/251 64 74 telefonszámon. 

Légúti fertőző betegségre illetve koronavírus fertőzésre utaló tünet miatt történő lemondás esetén az érkezést megelőző két hétben belátásunk szerint megkísérlünk alternatív érkezési időpontot ajánlani és – amennyiben a vendég ezt elfogadja – az új foglalási periódusra transzferáljuk az előleget. 

Harmadik személyek által nyújtott szolgáltatások

Szívesen állunk vendégeink rendelkezésére, helyismeretünket felhasználva, elsősorban az általunk jól ismert és megbízhatónak ítélt partnereink közreműködésével programok szervezésével. Ugyanakkor, bár mindig a tőlünk telhető maximális gondossággal járunk el és válogatjuk meg partnereinket, a harmadik személyek által nyújtott szolgáltatásokért, az esetleges okozott károkért vagy sérülésekért felelősséget nem vállalunk. Partnereink önállóan felelős jogi és természetes személyek. Nem vállalunk felelősséget harmadik személyek által nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatban, az esetben sem ha a szolgáltatások lefoglalásában részt veszünk. A harmadik személy szolgáltatók saját szerződési feltételei érvényesek, kérjük szerződés előtt ezeket alaposan tanulmányozza át.

Áraink a harmadik személyek által nyújtott szolgáltatások árait nem tartalmazzák.

WiFi és internet használat

Vendégeink számára ingyenes internet-hozzáférést biztosítunk, vezeték nélküli (WiFi) hálózaton keresztül. A WiFi használata korlátlan de vendégeink nem folytathatnak olyan mértékű adatforgalmat igénylő tevékenységet mely a többi vendég internet-kapcsolatának romlását eredményezi (pl. videó streaming, online játék, fel- és letöltések). Ezen tevékenységek korlátlanul folytathatók amennyiben más vendég nem használja az internet-szolgáltatást. Annak érdekében, hogy minden vendég számára megfelelő minőségű internet-kapcsolatot biztosíthassunk. Fenntartjuk a jogot, hogy figyelemmel kövessük a hálózat terheltségét és az egyes felhasználók adathasználatát.

Az internet-hálózatunkon keresztül történő illegális tevékenységeket a hatályos jogszabályok definiálják és tiltják. Amennyiben ilyen tevékenység a tudomásunkra jut, törvényi kötelezettségünknél fogva haladéktalanul jelentjük az illetékes hatóságoknak.

Jövedéki termékek és élelmiszer-tárolás

A közös terekben (beleértve a teraszokat és a kertet) a jövedéki termékeket forgalmazó üzlethelyiségekre vonatkozó szabályok alapján vendégeink által hozott alkohol-tartalmú italok nem fogyaszthatók, illetve azok a közös hűtőkben nem tárolhatók. 

Konyhánk illetve éttermünk a Nébih által engedélyezett és felügyelt éttermi egység és kényesen ügyelünk HACCP rendszerünk és a higiéniai szabályok betartására. Vendégeink által hozott élelmiszert nem áll módunkban tárolni, illetve vendégeink által hozott élelmiszer a közös terekben nem fogyasztható.

Magatartás, okozott károk és elveszett tulajdon

Mindent elkövetünk, hogy minden vendégünk kellemesen töltse idejét a Villában. Egyúttal elvárjuk vendégeinktől, hogy viselkedésükkel vagy cselekvéseikkel ne okozzanak indokolatlan kellemetlenséget a többi vendégnek illetve alkalmazottjainknak. Ezért fenntartjuk a jogot, hogy amennyiben egy vendég viselkedése megítélésünk szerint a többi vendég vagy alkalmazottjaink szempontjából nem elfogadható illetve túlzott kellemetlenséggel jár, a vendéget a Villa azonnali elhagyására szólítsuk fel. Ilyen esetekben a vendéggel kötött szerződés a jelen szerződési feltételek be nem tartása miatt a vendég által egyoldalúan megszegettnek tekintendő és a Villa további kötelezettségei a vendéggel szemben anyagi kompenzáció illetve visszatérítés nélkül megszűnnek.

Kiemelt célunk környezetünk és a körülöttünk élő flóra és fauna védelme. Az ezekben okozott kárt nem elfogadható viselkedésnek tekintjük és az előző bekezdés szerint járunk el. Amennyiben a viselkedés egyúttal jogsértő is, azt azonnali hatállyal jelentjük az illetékes hatóságnak.

A Villa épületének teljes területe nemdohányzó. Dohányzásra kijelölt helyek a kertben találhatók. Ugyanakkor dohányzó vendégeink elfogadják, hogy a kijelölt dohányzó helyeken sem dohányoznak amennyiben nem dohányzó vendégek tartózkodnak a közelükben.

A vendég által okozott kárért illetve annak helyrehozataláért a kárt okozó vendég a felelős. Az okozott kárt a vendég haladéktalanul köteles jelenteni. Ugyanakkor, amennyiben a károkozó nem azonosítható egyértelműen, fenntartjuk a jogot, hogy a kár megtérítését a foglaló személyen követeljük. A Villához tartozó kulcs elvesztése is okozott kárnak tekintendő, melybe nemcsak a kulcs hanem az érintett zárszerkezet cseréje is beleértendő.

Az elveszett tulajdont kérjük haladéktalanul jelenteni. Amennyiben az adott tulajdon előkerül, mindent megteszünk, hogy az mielőbb visszakerüljön tulajdonosához. Azon elveszett és megkerült tulajdont melynek tulajdonosa ismeretlen legalább 3 hónapig megőrizzük. Az elveszett és megkerült tulajdont a tulajdonos kérésére az általa választott futár vagy postai szolgáltatóval postázzuk, a tulajdonos költségére. Azon tulajdont amelynek gazdája nem jelentkezik ezen időtartam alatt értékesíthetjük a befolyó bevétel jótékonysági célra történő felajánlásával. A Villa nem tartozik felelősséggel a vendégek értéktárgyaiért, azok elvesztése esetén nem tartozik kártérítéssel. Kérjük vendégeinket, hogy fokozott figyelemmel járjanak el értéktárgyaikkal kapcsolatban és használják a szobákban található széfeket.

Háziállatok és segítő kutyák

Házillatokat a fogyatékkal élőket segítő kutyák kivételével jelenleg nem fogadunk.

Parkolás

Településünkön a közbiztonság kiemelkedően jó, ugyanakkor a parkoló autók és bennük hagyott értéktárgyak a vendégek felelősségét képezik, azokért a Villa felelősséget nem vállal. Kérjük ne hagyjanak értéktárgyakat járművükben.

Sport és egyéb eszközök

A Villában és kertben található sport és egyéb eszközök nem rendeltetés-szerű használatából eredő károkért és sérülésekért a Villa nem vállal felelősséget. Kérjük, hogy ezen eszközöket rendeltetésszerűen használják a rajtuk jól láthatóan elhelyezett utasítások tanulmányozása után és annak megfelelően. Kérjük a szülőket és törvényes képviselőket, hogy győződjenek meg arról hogy a felügyeletük alá tartozó gyermekek és korlátozott képességű személyek megfelelően és felügyelet mellett használják.

Panasz

Az a célunk hogy kiemelkedő minőségű szolgáltatásokat nyújtsunk vendégeinknek. Azonban bárki hibázhat. Hibáinkat elemezzük és kijavítjuk, hogy szolgáltatásainkat még inkább javíthassuk. Amennyiben panasza van szolgáltatásainkkal szemben, kérjük tudassa velünk amint lehetséges, hogy azonnal megoldást kereshessünk. Amennyiben alkalmazottunkhoz fordul panaszával kérje, hogy valamelyik tulajdonossal beszélhessen. Bármikor hívhat minket a 30/251 64 74-es telefonszámon vagy írhat az info@villaviridis.hu email címen.

Azon valószínűtlen esetben, amennyiben kapcsolatba lépett velünk panaszával kapcsolatban és továbbra is elégedetlen, forduljon a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal Mezőkövesdi Járási Hivatalához (Hatósági Osztály, 3400 Mezőkövesd, Rákóczi u. 4., telefon: +3649795006, email: jaras.mezokovesd@borsod.gov.hu).

Személyes adatok

Csak a Villában történő tartózkodáshoz, a kapcsolódó szolgáltatások nyújtásához szükséges és a hatóságok által előírt személyes adatokat kérjük vendégeinktől. Amint nincs szükségünk ezekre az adatokra illetve az adatok tartásával kapcsolatos jogszabályi kötelezettségünk elévül, megsemmisítjük / töröljük őket.

A hatóságok számára a mindenkori hatályos jogszabályok alapján szolgáltatunk személyes adatokat. A turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló 2016. évi CLVI. törvény 9/H. § (2) bekezdése szerint a szálláshely-szolgáltatást igénybe vevő az (1) bekezdés b) pontja szerinti okmányt a szálláshely-szolgáltatónak az adatok rögzítése céljából bemutatja. Az okmány bemutatásának hiányában a szálláshely-szolgáltató a szálláshely-szolgáltatást megtagadja. A szálláshely-szolgáltatás egy polgári jogi megállapodás alapján történik, amely a szálláshely-szolgáltató és a vendég között jön létre. Amennyiben a vendég nem mutatja be az okmányait a szálláshely-szolgáltatónak, szálláshely-szolgáltatás megtagadása kötelező a szolgáltató részéről, a szálláshely-szolgáltatónak nincs mérlegelési jogköre, ebben az esetben a vendég az, aki nem teljesíti a megállapodásból őt terhelő kötelezettséget. Ez az eset megfelel annak, amikor a vendég nem jelenik meg a szálláshelyen a szolgáltatás kezdő időpontjában. 

Azaz, csak olyan vendéget fogadunk (kortól függetlenül), aki a turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló 2016. évi CLVI. törvény 9/H. § (1) bekezdés b) pontja szerinti okmányt adatok rögzítése céljából bemutatja. Amennyiben ez nem történik meg, a vendég a szálláshelyet nem foglalhatja el és a foglalás teljes értékével felel.

Harmadik személy szolgáltatóknak csak vendégeink hozzájárulásával adunk át személyes adatokat és csak az esetben amennyiben ez szükséges az általunk vendégeink számára foglalt harmadik személyek által nyújtott szolgáltatások lefoglalásához.

Adatkezelésünk és felhasználásunk megfelel az EU General Data Protection Regulation (EU GDPR) előírásainak.

Javasoljuk a személyes adatok mellőzését a Villában elhelyezett Vendégkönyvben. Vendégeink elfogadják, hogy a Villában elhelyezett Vendégkönyvbe nem vezetnek be olyan személyes adatokat, melyeket nem akarnak nyilvánossá tenni. Az EU GDPR hatálya alá eső adatokat a Vendégkönyvből eltávolítjuk és megsemmisítjük.

Süti (cookie) tájékoztató

Weboldalunk sütiket használ. Ezzel kapcsolatos tájékoztatónkat itt találja. 

Kötelezettségeink vendégeink felé

Kötelezettséget vállalunk a weboldalunkon meghirdetett és szolgáltatások nyújtására. Ugyanakkor nem vállalunk felelősséget harmadik személyek által nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatban, az esetben sem ha a szolgáltatások lefoglalásában részt veszünk. A harmadik személy szolgáltatók saját szerződési feltételei érvényesek, kérjük szerződés előtt ezeket alaposan tanulmányozza át. Áraink a harmadik személyek által nyújtott szolgáltatások ellenértékét nem tartalmazzák.

Nem vagyunk felelősek harmadik személyek és a Villa más vendégei által okozott károkért, sérülésekért.

Mórotz György

Villa Viridis, Mórotz-Magyar Kft.

2021. június

Kövess minket facebookon